O GALERIJI UMJETNINA JAVNO



Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske – podružnica Split

sa zadovoljstvom Vas poziva na

javnu raspravu i prezentaciju projekta dogradnje GALERIJE UMJETNINA U SPLITU unutar bastiona Cornaro

koja će se održati u srijedu 2. veljače 2011. u 18 sati u sjevernom tornju Sveučilišne knjižnice u Splitu, Ruđera Boškovića 31 

O projektu će govoriti:

Božo Majstorović, ravnatelj Galerije umjetnina

Vesna Kusin, ravnateljica Galerije Klovićevi dvori

Andro Krstulović Opara, ravnatelj Muzeja Ivana Meštrovića

Vanja Babić, voditelj Galerije Matice hrvatske, urednik za likovne umjetnosti u Vijencu

Matko Trebotić, likovni umjetnik

Loren Živković Kuljiš, docent na Umjetničkoj akademiji u Splitu

U sklopu prezentacije promovirat će se publikacija:

ARTIKULACIJA PROSTORA / RADOVI U TIJEKU: PRIJEDLOG PROGRAMA NATJEČAJA ZA ARHITEKTONSKO RJEŠENJE  III. FAZE GALERIJE UMJETNINA I REKONSTRUKCIJU BASTIONA CORNARO U SPLITU

Nadajući se živoj raspravi i što većem auditoriju kako bi zajednički argumentirano podržali strategiju razvoja Galerije umjetnina u Splitu radujemo se Vašem dolasku.

NELI RUŽIĆ / VIDEO


NOVAC I OVCE

VLADO ZRNIĆ

Cijela ova krinka oko izbora ravnatelja Galerije umjetnina jest u stvari rušenje i potkopavanje naše domovine Hrvatske pa zato pozivam na Ustanak svih hrvatskih građana, a posebice umjetnika jer tipovi kao što su kvinslinzi u odori starokršćanske inkvizicije predstavljaju direktnu opasnost po opstanak Lijepe Naše. Oni sustavno potkopavaju hrvatske institucije, hrvatsku slobodu i pravo na zastupanje istine želeći napraviti od nas poslušne i zavisne robove neokapitalističke zavjere. Non paseran! ZATO zakopajte oružje i ne odustajte od akcije vlastite opstojnosti. Nitko ne može slomiti duh nevidljivoga boga koji će jednog lijepog dana zagrmiti takvom snagom da će svi oni što ga čuju pretvoriti se u sol - oni što ga ne čuju i tako neće marit za'nj.
Dogodit će se ono što se ima dogoditi. Ako se gosp. Botteri ne srami onog teksta priloženog za kandidaturu onda sam ja budala i svi smo mi budale jer se on upravo! ne srami. Njemu nije neugodno. Čak, štoviše, on je ponosan u svom pozivu. Hej,...di smo? Oni ne vrijeđaju samo nas sa svojom nekulturnom pozadinom već nam nameću svoju volju. Dakle, ako oni nama mogu nametati svoju volju onda i mi trebamo nametati njima našu volju. Naša akcija je odobrena.

GALERIJA SIZ / SAVEZ UDRUGA MOLEKULA






Rijeka: subota 29.01.2011.

Danas je Galerija SIZ u Prostorijama Saveza udruga Molekula organizirala Projekciju podrške u znak solidarnosti s umjetnicima grada Splita, koji su pod zajedničkim nazivom Atooragnizacija umjetnika istoga dana u 12 sati izveli akciju zauzimanja Galerije umjetnina. U SIZ-u su prikazani radovi velikog broja hrvatskih i internacionalnih umjetnika koji su iskazali podršku splitskim kolegama i poslali na njihovu e-mail adresu autoorganizacija.umjetnika@gmail.com svoj kreativni prilog u najrazličitijim formama, poput pisma podrške, fotografije već izvedenog ili novog rada, audio ili video zapisa, linka na web stranicu ili blog, dok su isti radovi u zauzetoj-osvojenoj Galeriji umjetnina prikazani u formi digitalnog printa, projekcije ili video projekcije, te performansa. Program je za posjetitelje i u Splitu i u Rijeci započeo koordinirano u 18h. Sve je radove moguće pogledati na zajedničkom blogu  http://autoorganizacijaumjetnika.blogspot.com/ .
Akcija je, kako organizatori navode, organizirana protiv eutanazije splitske i hrvatske umjetnosti i kulture te povlađivanja materijalnim interesima lokalnih poduzetnika i političara. Zabrinuti nepromijenjenom situacijom vezanom uz sudbinu svoje Galerije umjetnina u Splitu, unatoč brojnim reakcijama struke i javnosti, samoorganizirani umjetnici odlučili su se za ovaj radikalni zahvat.

IVA VRANEKOVIĆ





UŽE, 2004

LILI POLJAK






UMJETNOST U PRITVORU
Filc
rucno filcano

SANJA JONJIĆ

Ovime izrazavam bezrezervnu podrsku
dragom i cijenjenom kolegi Bozi Majstorovicu,
osobito zbog njegova dugogodisnjeg nastojanja
oko promocije nove umjetnosti i umjetnika
u prostorima Galerije umjetnina.

CNJOTFIHTER

http://cnjotfihter.blog.hr/

VESNA BOŽANIĆ SERDAR

APSOLUTNO PODRŽAVAM PETICIJU

DANIEL KOVAČ

Velika podrska splitskim kolegama i da se Marjan uspije zatresti!

ZORAN PAVELIĆ






UMJETNOST SLOBODNA, 2010

SANDRA KRIŽIĆ ROBAN

Poštovani kolegice i kolege,

Galerija umjetnina Split bila mi je omiljena destinacija, mjesto uređeno s mnogo pozornosti i poštovanja prema umjetnosti i umjetnicima. Rijetko utočište u vrlo napornom vremenu u kojem svjedočimo nesmiljenom uništenju i nepoštovanju intelektualnih napora pojedinaca, akademske zajednice, znanosti. Svjesna sam koliko je takvih prostora malo, koliko su vrijedni i tim više – izloženi napadima i nerazumijevanju.

Cijenim ono što je kolega Majstorović učinio, vjerojatno uz potporu nekolicine istomišljenika, i pružam svoju podršku.

dr. sc. Sandra Križić Roban
viša znanstvena suradnica
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb

ALEMKA ĐIVOJE











Welcome Carpet / Stara vijećnica, Poglavarstvo Grada Splita / 2010
Carpet Laying Ceremony / GLORIA EXANIMI DIALOGO (Slava mrtvom dijalogu)

OLEG ŠURAN

potpora iako split nije moj grad

NENAD ROBAN

Poštovani kolege,
ustrajte u vašim namjerama!
Srdačni pozdravi




Split






glagol
  1. podijeliti
  2. razdvojiti
  3. razdijeliti
  4. rascijepiti
  5. cijepati
  6. rascijepati


MIRO ŽUPA



ST-rip-tih Kermucteri-prio-balja


Pa kaže., kolonizirana kometa ili zloupotrebe seruma odsječenog pa zgusnutog
rašljara perspektive brnjice, iznad baršunaste peke grakskog uprizorenja.
Koja je planeta nastala za 25 minuta?
Jeli civilizirana histerija izniveliranog poluprostora takozvanih okvirnosti rahle demagogije.......
Jesu li se iznaužasavali tisućljetni zglobovi i lokalne miške sad već halogenih prostranstava toplih marendi........ Ove granice se švercaju pod protekcijom lokalne jezikovnosti bez pogovora i granične patrole, jer im se čini da i nanari spavaju zimski san, pa tako koriste gužvu nerazmrsive patuljastosti sa magnetne trake fetivih trbuhoholičara što pjevuše ricastu uspavanku.
Ovdje bi i mililitarsko kontrapunktiranje prihvatnom dalekoobzorju mozga ispod peke i plemenskoj saharozi samo stvorilo jogunasto koprcanje unutar samostanskih prihvatilišta, jer daljina pojave tog potresa stvara razmak sa svjetlima kolibe i zaostale koncentracije na jedinstvo krmelja podmarjanske brazde.
Sinja palikućo, nije to na nebu kukumar nego lija iz djedove prskalice i gusto svitlo lažljivog utega.
Kreketaj u ritmu Emanuele!
Koja grozna reakcija na kefir....jel tako?
...jer po administrativnim pravilima kolonijalnih hvataljki ne traži se pustinjsko raspoloženje, nego okretni konjokradica. Čelav traktor zeca prati, a sva je skela ukoso! Jer valjda između ovih vježbi nema odmora.
Ova ovdje psudomorfnost je stvarno zahvalno nasljeđe., ovaj tapet neprestano vrije i gomila bodove utvrđenog raslinja "moćnog stada" rahlog podneblja.
Pazi omarmelađeni vuče, pohota jarca dar je božji! Ali nema veze jer nestalo ti je bezbroj mjehurića prije sedam minuta.... jel da ?
                             
                                 Miro Župa

NATAŠA PAVLOV

IVA KOVAČ

Poštovani/e,

šaljem podršku kao umjetnica i kustosica PM Galerije u Zagrebu.

http://ivakovac.blogspot.com

http://stonenwater.org/iva_and_elvis/home.html

ANA ZUBAK




Zid, Savski nasip, 2009





http://www.vimeo.com/7362409

MEJRA MUJČIĆ

www.moria.hr
www.moria.hr/mejra

MLADEN LUCIĆ


 OTVORENO PISMO

OBJAVLJENO U SLOBODNOJ DALMACIJI (Prilog: Spektar, 15.01.2011. str.5)


Poštovani gospodine Botteri.

Obraćam Vam se otvorenim pismom, kao osobno i institucijski blizak suradnik Bože Majstorovića i splitske Galerije umjetnina, a glede Vaše kandidature za ravnatelja te ugledne institucije.
Nismo se osobno upoznali, ali nadam se da ćemo naš susret jednog dana ostvariti, premda Vas nikako ne želim upoznati kao ravnatelja splitske Galerije umjetnina,  jer mislim da uz Vaše najbolje namjere ne možete obnašati ovu odgovornu dužnost, pošto struku ne sagledavate na način na koji Muzeji suvremene umjetnosti diljem svijeta funkcioniraju. Naime Galerija umjetnina po svom djelovanju, premda joj fundus i postav sežu daleko u prošlost, jest i Muzej suvremene umjetnosti, a upravo je to njen najvitalniji segment koji traži neprekidnu interakciju između publike, umjetnika i stručnjaka. Pošto se njen dosadašnji ravnatelj dokazao između svega ostalog i kao vrsni poznavalac esencije suvremenog umjetničkog djelovanja, Muzej suvremene umjetnosti Istre u kojem radim, poput mnogih drugih sličnih ustanova u zemlji i inozemstvu, uspostavio je tijesan kolegijalni i prijateljski odnos s tom institucijom upravo zbog gotovo identičnih idejnih, estetskih, kritičkih, etičkih i moralnih stavova o suvremenoj (ali ne i samo suvremenoj) umjetnosti.
Suvremena umjetnost danas nije više isključivo likovna, a kamo li estetska kategorija, već je najčešće otvoreni poligon preispitivanja filozofskih, socioloških, političkih, etičkih i estetskih ideja, stavova i razmišljanja putem vizualnih medija. Ona je danas često utopistički iskrena i dobronamjerna, ali i reakcionarna, buntovna, anarhistička, ali ipak je prvenstveno (što je uzdiže od dnevnopolitčke realnosti), konstruktivna kritika društva u kojem živimo.
Vaš predloženi program za ravnatelja ove institucije potvrđuje da ne znate o čemu se točno ovdje radi, a još eksplicitnije se to očitava u Vašoj izjavi o skulpturi mladog umjetnika Predraga Pavića (molio bih Vas da pokušate sljedeći put citirati barem ime umjetnika o čijem djelu govorite). Ta skulptura na izvjestan je način sukus ranije navedenog. Zar moramo biti gluhi i sljepi pred strahotama svijeta u kojem živimo, da li ne gledamo svakodnevno takve prizore u informativnim programima televizije i na nebrojenim web stranicama. Nije li ta skulptura opomena i osuda zločina? Ni je li ona isto što Sveti otac svake nedjelje propovjeda u Bazilici Sv.Petra i nije li se On i ovog Božića Urbi et Orbi porukom mira i nenasilja obratio gradu i svijetu? Konačno, nisu li mnogi umjetnici koji su stvarali povijest umjetnosti upravo posezali za mukom Gospodina našega kako bi, između ostalog, ilustrirali stvarnost  i govorili o nasilju i teroru ? Nije li Raspeće, kojeg ste i Vi bezbroj puta naslikali, opomena i put za bolji, ispravan život ? Na kraju i Sv.Petar je naopaoko bio raspet, ali Caravaggiovu sliku tog prizora neki su suvremenici osuđivali da bi ona danas postala jednom od paradigmatičnih ikona baroka kojeg je u slikarstvu upravo inaugurirao Caravaggio. To je bit suvremenosti, a Lijepa umjetnost koju Vi zastupate, salonska je kategorija koja je nužna, ali joj nije mjesto u muzejskim ustanovama kojima je između ostalog dužnost i zadaća zajedno s umjetnicima  kreirati stvarnost današnjice.   
Poštovani gospodine Botteri, ni najmanje ne sumnjam u Vaše plemenite nakane i ne sporim Vaše viđenje suvremene umjetnosti. Svatko ima pravo na svoj ukus i svoje mišljenje. Međutim, Galerija umjetnina je posebno mjesto, mjesto živog susreta, kreacije i otvorene diskusije, a razvija se na premisama i diskursima koji svoju evoluciju proživljavaju od modernizma do danas, a to obavljaju usko specijalizirani stručnjaci. To je njen primarni zadatak. Zbirka starih majstora, koju spominjete u Vašem programu, obrađena je i stoji u postavu, a neka njezina djela suvremenija su od mnogih recentnih koje mnogi pogrešno trpaju u taj pretinac. Pozitivna kemija povijesnih razdoblja koju je uspostavila Galerija umjetnina na čelu s njenim ravnateljem Božom Majstorovićem rijetka je i neobično kvalitetna, a taj dijalog treba i nadalje održavati, za što nije dovoljna samo kvalifikacija koju traži natječaj za ravnatelja, već je potrebno veliko iskustvo i poseban osjećaj za prepoznavanje i otkrivanje istinskih današnjih umjetničkih vrijednosti. Svi mi koji se bavimo kreiranjem suvremene umjetnosti podložni smo sudu vremena, a Majstorović je već taj sud prošao s visokom ocjenom. Stoga su naše institucije našle zajednički jezik i stoga ne bih mogao s Vama surađivati jer imate drugačije sklonosti koje su više okrenute estetskim načelima i nalaženju lijepog u umjetnosti, dakle potpuno oprečno onome što suvremenost danas podrazumijeva,  jer umjetnost danas, kao i svijet u kojem živimo, nije lijepa i kao takvu je treba pokazati, kreirati  i zastupati.
Vaš glavni projekt, apostrofiran u, dozvolite, nedopustivo prešturom i nestručnom programu, je Umjetnost u Spltu i Dalmaciji od antike do XXI stoljeća. To govori da uopće ne poznajete muzejsku struku. Slažem se da bi takva izložba trebala biti realizirana, ali Galerija umjetnina, osim posudbe umjetnina za tu izložbu, može samo malo participirati u takvom projektu kojeg je nemoguće, iole suvislo, obraditi u tako kratkom roku. Nositelj bi dakako trebao biti Muzej hrvatskih arheoloških spomenika koji je stručan i potpuno kompententan da obradi ono bitno razdoblje – od pojave kršćanstva do Srednjeg vijeka. Dalje je manje važno, a to da ćemo takvom izložbom zadiviti svijet,  kako zagrebački gradonačelnik Milan Bandić voli reći:…“ to okačite mačku o rep“... Godine 2000. spomenuti je muzej organizirao izložbu Hrvati i Karolinzi.  Otiđite u Arheološki muzej i zatražite kataloge na uvid kako bi vidjeli kako se rade takvi projekti, s kojom ozbiljnjošću, kojim partnerima i s kojim sredstvima, a to razdoblje obuhvaća samo tri stotine, a ne 1700 godina. Bilo koji sličan projekt koji ne bi bio rađen s približnom ozbiljnošću značio bi samo degradaciju naše povijesne baštine a ne kako kažete u svom programu: …“afirmaciju hrvatske kulturne baštine i hrvatske kulture
kao jedne od najstarijih europskih kultura“…(?!).
Kandidaturu Bože Majstorovića ne podržavam samo zato što smo prijatelji, istomišljenici i partneri u mnogim projektima promocije suvremene hrvatske umjetnosti. Podržavam ga prvenstveno stoga što još nije završio opsežni projekt kojeg je započeo a o čemu i sami kažete: ... „On je u najtežem vremenu napravio najviše, obavio preseljenje u novu zgradu koju je i dogradio i stvorio optimalne uvjete za daljnje djelovanje“…(Slobodna Dalmacija 29.12.2010.). Treba mu još jedan mandat da dovrši taj projekt na ponos sada malobrojnih ali u budućim generacijama i te kako zahvalnih splićana.
Poštovani gospodine Botteri. Vjerujem da ste se, kao što navodite, sami i svojom voljom javili na natječaj. Međutim nije li Vas imenovalo potpuno nekompetentno, izvan zakona postavljeno Upravno vijeće. Kako ćete odoliti njihovim pritiscima i pritiscima trenutnih splitskih moćnika da ne izgradite garažu ili shoping centar na bastionu Cornaro, umjesto predviđenog Parka skulpture i muzejskih depoa?
Kažete:  Živim po nadahnuću i nadam se Božjoj pomoći, namjere su mi dobre pa u takvim prilikama ni Božja pomoć ne izostane. (Slobodna Dalmacija, 30.12.2010.). Veliki Dante kaže da je Put u pakao popločen dobrim namjerama, a Bog Vam neće pomoći jer Vas je stvorio kao slikara, onog koji će ukrašavati Hram njegov, a ne kao nekompetentnog ravnatelja institucije o kojoj gotovo ništa ne znate. Koliko znam nauk vjere govori da čovjek mora biti svjestan svoje pripadnosti, čuvati se idolopoklonstva i ne težiti za tuđim.  Ne kompromitirajte se, nemojte se zamjerati tamo gdje nije potrebno. Rekli ste: …“kada bih osjetio baš silnu količinu otpora i negativnosti, povukao bih se“…. (Slobodna Dalmacija, 30.12.2010.)
Struka i javnost svoje su rekli. Ispoštujte osmu zapovjed i povucite se uzdignuta čela u ime svog digniteta, u ime struke, Splita, te kulturnog i civilizacijskog napretka naše domovine. Povucite se sad,  jer još uvijek niste okaljali svoje ime.

S poštovanjem
Mladen Lučić,
Muzejski savjetnik MSUI


ZLATAN VEHABOVIĆ

www.weakersoldier.blogspot.com

BORIVOJ POPOVČAK

Postovani,

Podrzavam akciju u svezi reizbora Boze Majstorovica na mjesto ravnatelja Galerije umjetnina u Splitu.

S postovanjem,

Borivoj Popovčak
Upravitelj
Strossmayerova galerija starih majstora HAZU

DOMAGOJ BURILOVIĆ

BEZ NAZIVA

SLOBODAN TOMIĆ

Poštovani,
u znak podrške šaljem vam ilustracije pod nazivom „Turistička destinacija“ i "Hram".
Također vam šaljem link na svoj web projekt „Autoselfgallery“


HRAM



TURISTIČKA DESTINACIJA

ANJA JELASKA









Bez naziva,  2011
7 kom, 100x150 svaki 

BLAŽ KLARIĆ







Bez naziva, 2011
9 komada, 50x70cm kacige, 50x105cm barjaci

SINIŠA MAJKUS

SVJETLANA VASIĆ

VESNA BOLANČA




DO NOT IRON, 2011

RENATA POLJAK

www.renatapoljak.com/

DRAGOSLAV DRAGIČEVIĆ






 

Bez naziva, 2010
bojani gips
cca. 800x30x20cm

AMELA FRANKL

Pozdrav,
dajem podršku ovoj akciji!
 

 


I kad, 2009

EDVIN DRAGIČEVIĆ







Sklonište, linorez, detalj, 1999

DALIBOR LOVRIĆ


 Kalif umjesto  kalifa

Poštovani kolege, učtivi i uljuđeni prijatelji umjetnosti!

Izbor novog ravnatelja Galerije umjetnina Josipa Botteria proizašao je kao rezultat jeftinog politikantskog cjenkanja, po prešnu nalogu stranačkih interesa, naših jadnih mjera i utega. No, da ne bismo bili kukavno jalni valja pošteno reći da je izbor legalan i  uistinu dobar dolazni navještaj Duha svetoga u naš opako sekularizirani svijet umjetnosti. Mi koji se nalazimo onkraj slučaja, na margini svijeta umjetnosti, zabludjeli u šikarju svoje institucionalne beznačajnosti, nedostojno nerazvrstani po strankama i interesnim skupinama, dovedeni smo u situaciju s ironičnom implikacijom da najnježnije i najodanije branimo ravnateljski položaj Bože Majsorovića, ravnatelja koji je poput Iznoguda s razočaranim prkosom počeo zapomagati da zbog zasluga hoće mandat i spomeničku kamenitost s beskonačnim trajanjem.

Međutim, kao jedan od kandidata u Natječaju i, kao netko tko drži da razumije otužnu provincijalnu politiku  i njene omče, dužan sam u ovoj masovnoj poruci prosvjedovati protiv potpune i nedostojne obuzetosti dijela javnosti jednom fiksnom idejom, naime - da se sudbina Galerije umjetnina treba vezati uz ime Bože Majstorovića. Masovno adresiranje potpora ravnatelju uopće nije republikanska tradicija, a svakako nije način da se otkloni propast koja je na pomolu. Ne pada mi na pamet sumnjati u svetost dosadašnjeg ravnatelja i skidati mu ikonografski važnu aureolu oko tjemena koja ga, vidim, ozaruje čudesnom ljupkošću, ali ima nas koji po definiciji nismo sljedbenici i ne trpimo sljedbe i udivljenja, ne sklapamo principijelne i druge koalicije, zato što slutimo da je jedina tragična uloga ravnatelja u tomu što se prestrogo udomaćio u slijepoj vjeri o svom predodređenju.

Naime, samo bi manje informiran čovjek pomislio da u ovom kulturnom pogromu oko Galerije umjetnina najprije stradava jedna mekana osobnost. Tomu bi uistinu bilo tako da je i sam ravnatelj Majstorović na putu do ravnateljskog mjesta tražio i našao svoj prolaz kroz dugine arkade naše povijesti umjetnosti, da i sam nema prste u tvrdom svijetu političkog nagodbenjaštva. Ova jednostavna pastirska uredba o izboru novog ravnatelja nije ništa novo u kreaturalnom životu naše kulture nego je obavezan smjer besputne zabludjelosti koja je nejakog Majstorovića svojedobno postavila na mjesto ravnatelja i člana poglavarstva za kulturu. Uostalom, treba li uopće ikome posebno pojašnjavati da je u nas je svaki politički i kvazipolitički angažman u strankama političan samo u inspiraciji, ali podjednako puzav, jadan i osoban u realizaciji. Svi se  drže za grivu vlasti potežući je gdjekad vrlo obijesno, a kad treba sjašiti glume preuzetnu taštinu žrtve koja misli da je učinila nešto osobito. Unatoč reklami o svojoj vlastitoj neimarskoj utkanosti u Galeriju umjetnina, u ovoj halabuci nije nestalo plahog mrmorenja, kojega su svjesni svi konfesionalni tabori, da mu je predugo unutra leno i sve odveć nekako vlastito. Stoga instrumentalizacija skupina iz svijeta umjetnosti kojima je Majstorović žuborno pojilo interesa, ma kako ti interesi iskreni i legitimni bili i, te pozivanje na zasluge i struku nisu baš umjesna i posve u granicama pristojnosti. Onaj kome je do struke veličinu svog dara i marljivosti testira drukčijim, faustovskim dilemama. Drugim riječima, tko s vragom tikve sadi…

Ravnatelj Majstorović je svakako kadar uvidjeti da je smjena neotklonjiva politička nužnost čak i situaciji oprezne prerazdraženosti, te da mu sad prvi put konačno valja istinski pristati uz rast i obnovljenu spremnost svog novog početka kao povjesničara umjetnosti. Cendravo cviljenje ovdje ne pomaže, iako nema sumnje da je „svježa“ akvizicija političke desnice i mjesnog klera zapravo izbor parodijskog značenja, jer je kandidat nažalost slabo obrazovan, zagrižljiv ognjištarac čije kaljužanje na umoru sutonski dobro odražava neslavni trenutak krmeljavog Te deuma naše kulture. Naravno,  tu stvar ne treba brkati s čovjekom koji bira i ima pravo biti biran, s osobom koja u krugu pobožnih štovatelja ima kakvoću bitne značajnosti. No, kao i u slučaju Mucala, mehanička glasnogovornica Grada Splita precizno secira svoju i logiku aktualne vlasti: mi smo dobili izbore i na nama je da se kadrovskom politikom potanje pozabavimo. Točka!

Konačno, naša institucionalna i neinstitucionalna umjetnost je ubogarski i skrušen obrt, demokratski i lebdeće rasplinut, heterogen i individualan kao i teška zapara ljudskog znoja. Umjetnici su pak raznorodna politička bića koja u pravilu ne funkcioniraju na bazi suglasnosti oko gusto zaposjednutog stola gradske vijećnice, dakle - simbiotičkog odnosa političkih šakala i slinavih hijena. S čelnicima gradskih ustanova je drukčije: ma koliko nevoljko i prosvjednički negodovali da ih se progna u nevidljivost njihova stvarnog posla, šaljivu ideju o zaslužnosti, neimarstvu, a napose lamentacije o struci pod utjecajem javne hipnoze, uistinu treba shvatiti izraz davno raskrinkane nade da je njihova pupčana vrpca išta drugo nego puka hranidbena veza sa samoživom političkom ili obiteljskom konjunkturom moći čiji su gojenci bili, jesu, ili će to tek postati.

                                                                                    Dr. Dalibor Lovrić, kandidat u izboru
za ravnatelja Galerije umjetnina

BILJANA KAŠIĆ

Postovani/postovane,

"nasrtaj" na splitsku Galeriju umjetnina  i njegova  iznimno kompetentnog dosadasnjeg ravnatelja  Bozu  Majstorovica, novi je  cin beskrupulozne masinerije vulgarne kapital-politike.
 Ovom prigodom  moja iskrena podrska vasoj akciji  otpora!

Solidarno,
 Biljana Kasic,  feministkinja, Centar za zenske studije, Zagreb/ Sveucilite u Zadru

PREDRAG PAVIĆ

protiv istine siromašnog misionara, definirane kroz mudrost ljudoždera…to je laž ponavljana mnogo puta.                        

Manifesto Antropofago


Autoportret
Poliester
265x70x40

NATALIJA ŠKALIĆ

JERKO MACURA


friendly fire will not be tolerated

 

flags_quotes
 

  

 

MARKO BOROTA

ALEM KORKUT

Dragi umjetnici,
pročitajte pažljivo program kolege Botterija i vidjet ćete da nam jedino on garantira vječnu, dosada nezamislivu slobodu izlaganja u Galeriji umjetnina u Splitu. Jedino u njegovom programu možemo pronaći sve ono što jesmo i što ćemo biti, u svim raznolikostima i načinima izlagačke prakse. Gospodin Botteri namjerava postavljati izložbe, citiram: "...živih ili pokojnih umjetnika...", kao i izložbe, citiram:"...jednog umjetnika ili više umjetnika zajedno...". Ako netko ne može dokučiti dalekosežne posljedice ovog programa, potrudit ću se da pojasnim. Predlagač, g. Botteri, svima nama nudi mogućnost da zauvijek, od ovog trenutka, pa do sudnjeg dana, ispunjavamo sve uvjete za izlaganje u Galeriji umjetnina u svim mogućim kombinacijama. Uz samo jedan uvijet: da smo umjetnici. Pretpostavljam da će potvrda strukovne udruge biti dovoljna kao uvjerenje o našem umjetničkom statusu. Drugi uvijet ne postoji: ili smo živi, ili pokojni. Ili ćemo izlagati samostalno ili skupno. I to je to! Zbogom višemjesečnim pripremama za izložbe, zbogom pisanje izlagačkih koncepcija, zbogom vječitim dvojbama, nesigurnosti, propitivanjima...vječnost nam je svima zagarantirana!
Što jedan umjetnik može očekivati više od gorenavedenoga?!
Pozivam vas na razboritost!
srdačno

MARINA PERKOVIĆ

LOREN ŽIVKOVIĆ KULJIŠ

I na ovaj način izražavam podršku vrednovanju na temelju stručnosti i kvalitete; u slučaju Galerije Umjetnina to je puna podrška Boži Majstoroviću


.